3 pomysły na komosę ryżową

By Styczeń 18, 2019 Dietetyk radzi
Quinoa

Komosa ryżowa – quinoa to wyjątkowa roślina rodząca niewielkie ziarenka o wyjątkowo wysokiej wartości odżywczej. Doskonale wzbogaca naszą dietę, gdyż jest źródłem białka roślinnego, błonnika pokarmowego, a także dostarcza składników mineralnych, takich jak potas i żelazo. W odróżnieniu od wielu roślin jest znakomitym źródłem lizyny i izoleucyny, a to sprawiło, że szczególnym uznaniem cieszy się wśród wegetarian. Stanowi doskonałą alternatywę dla produktów zbożowych. Nie zawiera glutenu, dlatego może być stosowana przez osoby zmagające się z celiakią i nietolerancją glutenu. Quinoę charakteryzuje również to, że jest niezwykle uniwersalna. Możemy ją przygotowywać zarówno na słodko, jak i na ostro. Sprawdza się świetnie zarówno jako pełnowartościowe śniadanie, jak i lekka kolacja. Przedstawiamy 3 szybkie dania z komosy ryżowej na każdą porę dnia!

  1. Pożywne śniadanie

Owsianka z quinoa

Składniki (3 porcje):

Sposób przygotowania:

  1. Komosę ryżową ugotować.
  2. Jabłko obrać i pokroić w kostkę.
  3. Jabłka wraz z orzechami i syropem wymieszać z gorącą kaszą.

 

Komosa ryżowa na śniadanie
  1. Pełnowartościowy obiad

Burgery z komosy ryżowej

Składniki:

Sposób przygotowania:

  1. Szpinak wraz z cebulą i czosnkiem podsmażyć na patelni z dodatkiem oleju ryżowego.
  2. Dodać marchewkę i smażyć jeszcze 5 minut.
  3. Na koniec dodać resztę składników.
  4. Uformować kotlety i piec w 190°C przez 20 minut.

 

Komosa ryżowa na obiad
  1. Niskokaloryczna kolacja

Aromatyczna sałatka z komosą ryżową

Składniki:

  • szklanka ugotowanej kaszy quinoa Look Food
  • sok z połowy cytryny
  • 3 łyżki oliwy z oliwek Look Food
  • pęczek natki pietruszki
  • garść listków świeżej mięty
  • 2 pomidory
  • 1 ogórek świeży
  • 2 cebulki dymki
  • sól himalajska różowa Look Food
  • pieprz ziołowy Look Food

Sposób przygotowania:

  1. Natkę pietruszki, dymkę i liście mięty drobno posiekać. Pomidory pozbawić gniazd nasiennych i pokroić w kostkę. Ogórek obrać i pokroić w kostkę.
  2. Wszystkie składniki wymieszać i połączyć z oliwą. Na koniec doprawić solą, pieprzem i cytryną.

 

Komosa ryżowa na kolację

Źródło: United States Department of Agriculture, Full Report (All Nutrients): 20035, Quinoa; link.